Sunday, September 4, 2011

Selamat Hari Raya Merdeka

SELAMAT MERDEKA HARI RAYA , Maaf Zahir dan Batin..Aku busy giler s tak sempat nak update blog, dari akhir Ramadhan aku dok sebok urus kan  kerja ,rumah dan keluraga hingga Raya ke -5 nih.
Kebanyakkan semua orang disini sudah menjalankan aktiviti biasa.Raya semacam cukup 3 hari lepas tu semua back to normal.Tapi bukan aku..Raya Eid bagi aku kena cukup 30 hari..baru puas walau aku balik kerja .
Tahun ni special sangat Raya sebab  dalam bulan Syawal nih, banyak hati aku nak kena gembirakan.I have a lot of mission to be done during this festive month, such as visiting my relatives, giving to the poor and visit them. The month of Syawal is more a giving month and enjoy the happiness together especially with families.
This year celebaration was Fantastico!...I did not answer any call or even messages. I totally shut off even my face book and twitter. I make a point this year full concentration with my family  both side ONLY.Why? because this year is very special year..New hopes, new book of life and a true forgiveness..Hari raya ke 2 sampai 5 aku kat kampong ..at my in-laws .Ramai juga..seronok.Yg sentap dah baik semula.Alhamdulillah.Raya kampong kali nih ada BBQ dan Bunga Api 130 das!..Tuuu dia Habat betul Raya Kampong..Anak cucu, saudara mara semua balik dan berkumpul.Dan paling best anak buah aku dulu yg berhingus dah besar cantik dan handsome.Malah semua dah ada FB sakan ..ada yg dah ada boyfriend girlfriend hehehe.Cepat they grow up.Ada juga my husband cousin yg dah ada “new edition “ in the family tak kira lah anak baru, bini baru atau laki baru.Abang inlaw aku kat kampong dapat bantuan KEDA dari kerajaan Kedah untuk buat  rumah…wah! Kira banayk perkembanagn terbaru.Dan  ada juga yg meninggall sebelum Puasa menghadap ilahi.Alfatihah buat Arwah ayah Kak Norsiah dan Kak Tarita..kedua –duanya biras aku.

Tapi tu lah kehidupan  setiap tahun ada sahaja perkembangan,ada peristiwa suka duka…tapi Syawal kali ini adalah terbaik dari sebelumnya.Betul –betul kemaafan dipinta bukan sekadar dibibir sahaja. MERDEKAKAN hati dengan kemaafan




No comments:

Post a Comment