Monday, September 12, 2011

Adik&Kakak Baju Kanak-Kanak-Nor Haliza Othman

Nor Haliza Othman,Haliza Othman ,LizOthman,Ija dan Dikja.Semua orang yg sama.Sahabat dari awal masuk ITM sampai beranak pinak.Kami datang dari keluarga yg berbeza dan latar belakang yg kontra.Tapi bukanlah penghalang untuk kami bersahabat.Dikja banyak bantu aku dalam zaman Uni aku.Dia jarang mengeluh dan komplen melayan kerenah aku.Kami sama masuk bidang Art dan fesyen...kami sama melalui kepayahan belajar di menara gading.Bukan mudah tapi kami usaha bagai nak rak juga lah kami bukan sekadar menjahit,melakar rekaan ,buat pattern malah ber"catwalk" di bilik asrama Jati  dan ber"pose" gedik sambil membuat assigment lain-lain dari lecturer..hahaah those were my best time of my life.

With her designs behind us

Dari awal lagi dikja memang pandai menjahit dari aku.Nampak bakat dia ada,sangkaan aku tepat sekali.Dengan kebolehan yg dia ada pasti satu hari menjadi designer.Ya, ternyata kini dia menjadi designer pakaian kanak kanak.Sesuai dengan sifat Dikja yg suka kan kanak -kanak dan manja.Tapi dikja ni cekal mengharungi segala macam dugaan untuk capai apa yg dia ada sekarang.Dikja,yg aku panggil sebab dia manja dan muda dari aku beberapa minggu sahaja tahun sama.Pelik bukan? dia sulong aku bongsu tapi aku panggil dia "dik"..motif? ntah mungkin aku nak rasa macam mana jadi akak dan dia gedik nak jadik adik...jadi kami swap.Tak sangka melekat sampai la nih.

A proud ibu and a talented designer with her creations go to http://www.lizothman.com/


Our relashionship tak complicated..simple and yet very interesting.She is the most trusted..macam penyimpan mohor rahsia besar and paling tenang.Compare to myself yg kelam kelibut dan huru hara she is relax and take  things at one time.She teaches me to be more detail in doing things,she belives that kalau buat suatu perkara, buat dengan kemas,rapi dan cantik.Arghhhh..too perfect i'm all messed up.I'm ispired by her kesabaran dan ketekunan.One thing in common we love food...kampong food especially.It reminds me of my childhood in kampong life and that's making me happy and bringing back my sweetest memories.And then best part is dikja will cook for me...how nice and toughtful of her.

Adik buat nih untuk aku, tapi tak sempat  nak rasa, hanya gambar sebagi tatapan,tengok gambar yg dia send aku nih pon aku dah happy.Dikja tau  fav aku laksa..hmm sedap Simple yet nice,Tu belum mangga cicah ngan kuah rojak..Mangga pun aku tak kupas tau, dikja buat semua untuk aku...hahah syiok ada adik mcm nih.

I'm thankful that we are BFF.She listen to mydarkness, my pain and my sorrow and she would do anything for me to be happy, i'm blessed and greatfull because she did all with her heart and soul.She is not just a friend but a sister that i never had.
"Makan sepinggan,tidor sebantal,pusat sepusing ,mak pak lain-lain"






1 comment:

  1. Many thanks to u kak....terharu aku baca semua ni. Terkenang kembali zaman susah payah n tawa ria kita dulu2...alhmdulillah, aku bersyukur kita masih menjadi sahabat sepusing, mak lein pak asing... Dan sampai bila2 pun aku akan setia disampingmu kak...susah senang, jatuh bangun, aku akan setia menyokongmu... :))

    ReplyDelete