Wednesday, July 18, 2012

Smart Collection Yg tak Di Sangka...


Hi semua...Syukur Alhamdulillah tak sangka.Tak sampai sebulan  2 minggu jer perfume EDP Smart Collection ni jualan nyer sungguh ok.Dah 2 carton aku jual total =36botol +dengan 13 botol=49 botol! Mula-mula ragu gak tapi dengan berkat keyakinan ok buleh jalan gak.Tips dia mudah jer,gunakan anugerah Allah yang diberikan MULUT dan SUARA.Nak niaga kecil-kecilan jangan malu..buka mulut jerr.
Aku buka mulut dan suara yg biasa dan profesional.Jangan manja pulak..hahahah kang dosa yg dapek.Cakap jer "Bang/Kak saya ada jual minyak wangi dari Peranchis nak tengok tak? Saya ada sample" kan mudah jer.Ikut lah jenis orang pon..kalau macam orang VIP takkan nak panggil Abang/kakak..cakap lah Puan/Encik.Pandai pandailah ikut kesesuain keadaan dan orang yg kita nak jual.Aku pon bukannya pandai jual pon..tapi apasalahnya cuba.We will learn along the way.

Kalau dia tak nak takpa..Next! kalau dia perli senyum jer..kalau dia perlekeh kan kita pon senyum jer.Sabar lah..tak mati pon kan..mati semangat jer.Takpa..benda kicik punya hal tak kan nak sentap.
Ni aku nak order lagi 1 carton.Memang permintaan in Demand!So apa-apa pun aku niaga kecilan ni tambah pendapatn sikit.Ye...tak lah untung besar mana pon kalau nak dibanding jual barang big ticket items yang pulangan nya Fuhh hebat.Tapi dapat jugalah lepas apa yang sesak.Alhamdulillah buat semua ni kerana LILLAHITA'ALLA.Buat kerana AllahTa'alla, kerana Allah lah memberi rezeki dan segalanya.Niat kena betul dan ikhlas.

"Rasulullah saw seorang usahawan yang akan melakukan 3 perkara ini sebelum berniaga:
1. mengkaji permintaan & penawaran sesuatu produk,
2. Membina jaringan perniagaan dengan usahawan2 lain,
3. Mengkaji budaya masyarakat tempatan.
Sememangnya Rasulullah usahawan yang hebat! I LIKE! u like

Anyway..siapa yg berminat PM aku ya ...tak ingat nombor? 013-3982485.SMS jerrr




No comments:

Post a Comment