Wednesday, August 1, 2012

Ceramah Ustaz Azhar Idrus di Masjid Bulat PJ 29/7/2012

Assalamulaikum semua,Dah 12 Ramadhan kan..sekejappp sangat.

Bagaimana puasa  setakat ini? ok masih yg bertahan? Amal ibadah semua ok?Dah check semua?Ada bayar Zakat tak? Ada sedekah tak? Ada marah -marah tak? Ada ngumpat tak? Kalau ada cuba control banyak ok..susah kan nak kawal,biaslah benda sedap susah nak let go.Tapi kita kena lah kawal sikit ok.Cuba  ok.Bukan untuk kita, tapi untuk Allah.




Baiklah,aktiviti ahad lepas sangat menarik,Ustaz Azhar Idrus datang berkunjung ke Masjid Bulat PJ, menajwab segala kemusykilan.Ramai yg hadir memeriahkan suasana.Kira jam kat luar masjid tu macam solat Jumaat.Siapa ada gerai jualan barangan dan makanan dari arab macam kurma,kismis dan sebagainya.


Mak dok kira duit derma.Alhamdulillah semua nya cukup. 
 Macam biasa mak aku sebok dari pukul 12.00 tengah hari.Siann mak bertugas dari sebelum Zohor sampai nak bukak Puasa.Mak orang kuat kat masjid,dia menguruskan kutipan derma untuk masjid dibantu oleh sukarelawan dari Student UIA di PJ..Tapi mak aku steadyyyy.Tepat jam 5.00 lepas solat asar Ustaz Ahzar pon memberi ceramahnya, kita kaum Hawa dok kat bawah dewan masjid ada projector..so tengok kat situ jer lah.Aku dok betul sebelah speaker heheh tuuu dia.


Mak kata "Awat tak mai solat asar sekali..mai lambat.Nizam dan budak mana?" heheh Mak aku biasalah.Aku jawab" Sumi off day mak, so Nizam jaga budak dia pon nak pergi,tapi anak pulak tidor.Jadi su jer pergi..su solat kat umah jer mak".Nasib baik suami izin kan..siannn suami aku nakk sangat pergi.Elok jer aku berdedar, Sumi aku balik.Aku call Suami aku jom la mai,dia kat"takpa lah you pi,i nak beli budak KFC,iman nak bukak puasa.Kirim salam ek kat Ustaz"...insyallah kalau i ada berpeluang bercakap dengan dia.

Memang jam lah masjid , ramainyer orang.Ustaz menjawab beberapa kemusykilan hal berkenaan agama.
Ini Adalah antara AJK masjid.dan orang kuat Masjid sempat bermesara dengan Ustaz.Seprti Prof Dr Dzul, Tuan Haji Hanafi dan qariah masjid yang hadir pada ceramahnya semalam.





Insyallah Ustaz Azhar akan kembali ke Masjid Bulat ni lagi.

No comments:

Post a Comment