Wednesday, June 6, 2012

Mid Term School Break with Food and Adventure

Cuti sekolah tak tau nak pi mana, anak anak aku dah keluh resah.Iman baru habis Mid term exam.Result tak berapa nak cantik.Jadi aku tak nak bawak dia kemana-mana special.Tapi memikirkan ayah dan bonda mentua aku di kampong tak berapa nak sehat aku cadang pada my husband kita balik.Jenguk-jenguk keadaan ayah di kampung.Ya ..ayah tak berapa nak sehat.


So bila balik kampung kids suka.Aku lagi lah  suka....hahhah.Sebab suasana Kampung Badlishah,Kulim Kedah sangat special di hati aku.Sebalum sampai ke rumah mak ayah aku kena lalu Masjid ni dulu.

Lepas tu baru sampai umah mak ayah aku...uihhh best dikelilingi pokok-pokok hijau, arnab,kambing, itek bagai semua ada lah.

Relax sungguh...





Tanaman Pokok Bunga Mak sehat sehat belaka.




Mak memang suka tanaman.Tanam apa saja mesti menjadi...sehat dan subur.Eiii syok nya tengok tanaman mak.Aku pon suka menanam sejak kebelakangn ni.Ada juga mak ternak kambing,angsa,arnab dan ayam.Saja suka-suka.

Aku suka balik kampung, sungguh tenang dan best.Jauh dari kesibukkan PJ.
Hahah..breakfast kami? fuhhh ini yg paling aku suka.Mana nak dapat macam ni di PJ atau KL.Kalau ada feel dia lain la..Ni kat Serdang tak jauh dari kampung kami.


Ini lah gerai favourite my hubby.Makanan dia ok lah biasa..tapi...feel dia.PRICELESS!



Nasi Lemak,macam-macam lauk pilihan.


Kuih Tradisi Melayu

Tuu dia sebok nooo....

Pau dan Kuih Kacang Hijau


Kopi Addict Aku

Nasi Lemak Serdang




Teh Tarik Buih hubby aku.

Sebab cuti sekolah,anak buah aku dok lepak sama kat kampung,apa lagi the next day kami bawak depa ni pi Sungai Sedim..Fuhhhh.Ni very the adventure.SYOKALINGAM!Hutan Lipur,Sg Sedim tak berapa nak jauh dari kampung kami ,masih daerah Kulim la.Anyway kids were having a blast and melihat ciptaan Allah.Subahanallah.Aku bawak 7 kids with me.3 anak aku 4 anak buah aku.Hahah...macam ni rasanya anak 7 orang..hmm bulah tahan penat.



Aktiviti yg ada disediakan


The Nephews


Hutan Lipur..Subahanallah.


Makan jap..


Ini dari the Canopy Walk..gayat.


Mia nak naik Water Rafting Ke?




Banyak aktiviti buleh buat,yang special tu Water Rafting ,Tree Top Walk,Paint Ball ,mendaki Gunung Bintang ,camping dan berkelah.Tapi for this time kita naik The Tree Top Walk ajer..lain kali buleh mandi manda dan hiking ok.

So sebelum nak masuk kena bayar dulu.Then baru buleh masuk.So jomss.............


Heheheh Gayat tak? Aku tak berapa nak gayat sangat tapi ok la.So we hiked up and up..until same level dengan the trees.


So lepas dah sampai bawah kita pon balik...penat semua ada.Tengok jam dan pukul 12.00.Kids semua dah lapar.

Muka penat tapi enjoy sangat .With our 7 kids.



So we end up makan di NASI AYAM PERIUK BESAR..lapr betul budak budak ni hehehehe.Nasi Ayam Periuk besar kira famous juga lah di kawasan Kulim ni, dah masuk TV3.


Check out the hungry kids....tak cukup papa tambah.Makan-makan Paksu belanja .

So itulah aktiviti kami, sampai umah tokwan semua pengsan.Besok pagi pergi cari buah untuk mak sebelum balik..hmmm nak beli buah apa ya?


Hmmm makan durian dulu lah nampak sangat menarik.heheheh.

Beli some groceries untuk mak dan ayah sebelum balik ke KL.Ni typical kedai runcit kat kampong.Masih berpapan lagi.Tapi dont under estimated depa ni..very kaya youuu.Heheheh.So lepas dah settle semua kami pon nak berangkat balik.Miss kampung so much.Insyallah kami balik lagi..



Siap dah berkemas balik.....nanti kami balik lagiiiii.



No comments:

Post a Comment