Monday, December 31, 2012

Salah aku kah? Begitulah anggapan...


HARI INI  yakni..sekarang, semakin hari aku makin dilamun perasaan bersalah hurm, entah lah. Aku sendiri sesal dan aku pasti aku tahu dari mana datang perasan itu.Benda dah jadi, makin di simpan makin parah.Aku dah lupakan apa yg tidak manis,yg lebih penting kenangan manis kita, untuk terus hidup sebagai kenangan. Dengan rendah diri, aku minta maaf pada kau atas ketidak prihatinan aku terhadap perasaan kau,tidak terus terang dgn kau sehingga kau mencurigai aku dan segala kesalahan aku pada kau selama kita bergelar sahabat BFF 2 Dekad.Mungkinkah akan ada lagi persahabatan itu? Mungkin nama aku telah padam kerana aku paham benar pendirian kau.

Aku mungkin bukan sahabat kau lagi...itu yg kau anggap tapi bukan aku aku rasakan.Setelah kau delete aku,aku juga harap aku bukan LAWAN untuk kau.
Maafkan aku wahai sahabat,tidak terlintas melukakan hati kau walau adakalanya hati aku ini terluka dan tersinggung dengan sikap kau.Ya..tapi tetap hati aku ni masih memaafkan kau jua.Sesungguhnya aku ingin berterus terang dengan kau.Apa kan daya hati dan lidah aku ini tidak berkata.Malah seperti  masa tidak memberi aku ruang .Sepi seribu bahasa sehingga kau anggap yg lain pula.Ternyata niat,perbuatan aku,kemeriahan bersama yg lain disalah erti,tapi tak mengap,aku tak salah kan kau.Ia semua salah aku bukan?Anggaplah apa yg kau nak anggapkan tentang diriku.Aku doakan kau kesejahteraan abadi,kebahagiaan selamanya bersama kelurga sakinah kau.
ALLAH jua mengetahui segalanya.Apa yg berlaku atas kehendak ALLAH.Tidak daya aku menghalang apa yg telah terjadi.Apa yg ditakdirkan semuanya ada hikmah wahai sahabat ku.Semoga ia menjadi iktibar buat kita setelah 20 tahun bersama.Hilang kekasih senang berganti, hilang sahabat kenangannya abadi dan sukar diganti









2 comments:

  1. x smue sahabat setia & paham siapa diri kita yg sbenar nye...takdir yg mnentukn sgala2nye...hilang 1 sahabat x bmakna hilang sahabat yg lain...
    =)

    ReplyDelete
  2. Allah jua mengetahui,kita jaga,kita tatang ,kita rancang dgn baik namun rancangan Allah Maha terbaik.Setiap yg berlaku ada hikmah nyer.Aku redha kesilapan aky.

    ReplyDelete